Skip to main content

Czy warto pozycjonować stronę w 2022 roku?

Dodaj komentarz

Wiele osób zastanawia się z pewnością czy w 2022 r. warto jeszcze pozycjonować stronę? Działania takie są bowiem kosztowne i nie kończą się na jednorazowej inwestycji. Wprost przeciwnie, miesięczne opłaty mogą wynosić nawet kilka tysięcy. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców obawia się o brak oczekiwanych efektów. Jak będzie w Twoim przypadku?

specjalista seo kraków

Dlaczego strona powinna być pozycjonowana?

„Pozycjonowanie stron internetowych niesie ze sobą cały szereg niezwykle istotnych korzyści” – wskazuje specjalista SEO Dawid Wieczorek, który pozycjonowaniem zajmuje się już od ponad 11 lat. Pozwala ono w znaczący sposób zwiększyć liczbę odbiorców strony, wpływając pośrednio również na zysk ze sprzedaży towarów i usług. Odpowiednie pozycjonowanie buduje także prestiż przedsiębiorstwa oraz rozpoznawalność marki, na której sukces pracujemy. Dzięki niemu potencjalni klienci szybko odnajdą lokalizację firmy oraz dane kontaktowe, co jest niezwykle istotne w dzisiejszej rzeczywistości.

Czy pozycjonowanie strony w Google jest opłacalne?

Jak pokazuje praktyka, pozycjonowanie strony w Google jest opłacalną inwestycją. Dzięki odpowiednim działaniom w tym zakresie możliwe jest dotarcie do szerszego grona potencjalnych klientów. Ostatnie lata przyniosły jednak wzrost konkurencji, jeśli chodzi o wyniki wyszukiwania. Zmienił się również algorytm Google, co znacznie wydłużyło czas pojawienia się oczekiwanych efektów. W takiej sytuacji warto zastanowić się, czy pozycjonowanie będzie opłacalne, gdyż nie zawsze będzie to najlepsze rozwiązanie.

pozycjonowanie stron internetowych kraków

W jakich sytuacjach nie warto pozycjonować strony internetowej?

Każdy, kto kiedykolwiek miał do czynienia z pozycjonowaniem, z pewnością wie, że jest to działanie długoterminowe. Efekty pojawiają się dopiero po kilku miesiącach. Dlatego też nie będzie to skuteczna strategia pozyskiwania nowych klientów, jeśli firma potrzebuje szybkich efektów. Zdecydowanie lepiej sprawdzą się w takim przypadku kampanie PPC, niż pozycjonowanie strony. Nie jest ono również najlepszym rozwiązaniem wówczas, gdy w budżecie nie została przewidziana odpowiednia pula na tego typu inwestycje. Jak już zostało wspomniane, pozycjonowanie kosztuje całkiem sporo. Jeśli konkurencyjne firmy zainwestowały w tego rodzaju promocję spory kapitał, należy mieć świadomość, że podobne wydatki trzeba ponieść, by znaleźć się w ich otoczeniu. Pozycjonowanie wymaga również gotowości do wprowadzenia istotnych zmian na stronie lub też dodatkowych działań o charakterze marketingowym.

Kiedy warto zainwestować w pozycjonowanie

Pozycjonowanie strony internetowej w 2022 r. będzie z pewnością dobrą inwestycją, gdy konkurencja w danej dziedzinie jest niewielka, a branża stosunkowo wąska. W takiej sytuacji nawet podstawowe działania mogą zwiększyć widoczność strony, zapewniając kolejnych klientów, zainteresowanych towarem lub usługą. To również swego rodzaju inwestycja w przyszły rozwój biznesu. Nawet jeśli w 2022 r. firma nie czerpie żadnych korzyści z Google, nie oznacza to, że nie stanie się tak w przyszłości. Jak już zostało wspomniane, pozycjonowanie to długotrwały proces, który może przynieść wymierne zyski w późniejszym czasie, niż to było pierwotnie zakładane.

 

Wpisz komentarz
lub dodaj komentarz jako gość
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Dodaj pierwszy komentarz.