Co zrobić, gdy zadzwoni do nas bot?

Najnowsze raporty odnośnie użytkowania botów na rok 2018 pokazują iż dzisiaj już 15 proc. zgłoszeń konsumentów na świecie obsługiwanych jest przez technologię botów. Boty wykorzystuje się już w wielu celach. Dzięki nim mamy ułatwiony kontakt z bankiem, możliwość skontaktowania się z operatorem naszej sieci telefonicznej, a nawet podczas takich czynności jak rejestracja wizyty u lekarza. Ta technologia sprawdza się także podczas innych działań, jak chociażby usług firm windykacyjnych, które załatwiają formalności ze swoimi klientami w ten sposób. Pytanie o to w jakim celu stosuje się boty, jak przygotować się na ich telefon i gdy odbieramy telefon bota, jak wtedy zareagować?

Rozmowa przez telefon

Boty w komunikacji z klientami

Nowoczesne technologie wkraczają obecnie w zupełnie nową fazę. Korzystanie z udogodnień techniki to już nie tylko kontakt z drugą osobą przez telefon czy nieograniczony miejscem dostęp do Internetu. Nowoczesne rozwiązania dostarczane przez technologię to w razie potrzeby wykorzystywanie botów w komunikacji z klientami.

Czym tak na prawdę jest bot?

Bot to inaczej wirtualny konsultant. ta technologia oparta jest na tzw. natural language processing (NLP) – efekt etgo działania jest taki, że ludzka mowa przez telefon zostaje zmieniana na programowania, czyli język komputera. Wówczas bot przetwarza informacje, analizuje uzyskane odpowiedzi i przetwarza je w swoim języku na konkretną odpowiedź. Proces kończy się odpowiedzią bota w postaci zbliżonego do ludzkiego głosu. Nowoczesne firmy stosują nowe technologie w komunikacji by korzystać z udogodnień takich rozwiązań np. w sytuacjach gdy telefon od bota zadzwoni z przypomnieniem o wygasającym terminie spłaty raty.

Telefon w dłoni kobiety

Czy rozmowa z botem jest wiążąca?

Choć rozmowa odbywa się z botem, to warto ją uznać za rozmowę z człowiekiem. Konieczne jest podczas rozmowy pełne wysłuchanie przekazywanych nam informacji oraz odpowiadanie na zadawane pytania. W sytuacji, gdy mamy do spłacenia zobowiązanie i zadzwoni do nas bot musimy pamiętać, że decyzje jakie z nim zawrzemy są równie ważne jak podczas rozmowy z konsultantem i są tak samo wiążące prawnie.