Przeprowadzka biura krok po kroku
Niekiedy można spotkać się z opinią, że przeniesienie biura w nowe miejsce jest trudniejsze od zorganizowania go od podstaw. Trudno się z tym nie zgodzić — liczba kwestii, jakimi trzeba zająć się podczas przeprowadzki, jest naprawdę ogromna. W naszym artykule postaramy się więc udzielić kilku przydatnych porad osobom, którym powierzono to zadanie.
Co będzie potrzebne w trakcie przenoszenia biura?
Jeżeli idzie o środki techniczne, jakie trzeba będzie zapewnić w trakcie przeprowadzki biura, na pierwszy plan wysuwają się różnego rodzaju pudła oraz materiały zabezpieczające. Jeżeli na dodatek konieczne będzie przeniesienie dużej ilości mebli, warto zadbać o odpowiednie narzędzia do ich rozkręcenia oraz o wózek, który ułatwi ich przewiezienie. Ten ostatni przyda się również do transportu dokumentów — wbrew pozorom, potrafią być one naprawdę ciężkie.
Przeniesienie biura — od czego zacząć?
Pierwszym krokiem powinno być odpowiednie zaplanowanie całej przeprowadzki. Warto przy tym uwzględnić:
- budżet, potrzebny na wykonanie wszystkich niezbędnych działań;
- środki techniczne, jakie powinny być użyte.
Należy też zebrać odpowiednio wcześnie oferty od firm, które pomagają w przenoszeniu biur. Ważną kwestią jest również skonsultowanie całego procesu z działem IT: to na barkach jego specjalistów spoczywać będzie uruchomienie naszych systemów informatycznych w nowym miejscu, powinni więc oni uczestniczyć w pracach od samego początku.
Przeprowadzka biura — jak spakować rzeczy?
Kiedy już wszystkie prace zostaną zaplanowane, można przystąpić do pakowania rzeczy. Warto kierować się przy tym kilkoma zasadami:
- przedmiotów niepotrzebnych należy się pozbyć — ich przewożenie do nowego biura nie ma sensu;
- rzeczy, które łatwo uszkodzić, trzeba dokładnie zabezpieczyć (np. owinąć folią bąbelkową);
- pudła, w których przewozić będziemy wyposażenie, powinny zostać starannie opisane — dzięki temu łatwo będzie je odnaleźć w nowym miejscu;
- dokumentom, zawierającym poufne dane, należy zapewnić właściwą ochronę.
Warto również zadbać, by nie zdekompletować podczas przeprowadzki zestawów komputerowych — nic nie pochłania czasu tak bardzo, jak szukanie właściwego kabla do drukarki czy monitora.
W jakiej kolejności pakować rzeczy podczas przenoszenia biura?
W pierwszym etapie prac powinniśmy zająć się przedmiotami, które nie są na stałe wykorzystywane — zarchiwizowanymi dokumentami, zapasami artykułów biurowych czy wyposażeniem kuchni. Kiedy spakujemy te rzeczy, możemy przygotować do transportu meble i sprzęt komputerowy, z którego korzystają pracownicy.
Kiedy zorganizować przeniesienie biura?
Im mniej osób obecnych będzie w biurze podczas przeprowadzki, tym łatwiejsze będzie wykonanie niezbędnych prac. Z tego powodu najczęściej zaleca się, by przeniesienie biura organizować:
- w trakcie sezonu urlopowego;
- w czasie weekendu.
Oczywiście można też we własnym zakresie ograniczyć ilość osób, obecnych w biurze, np. proponując części zatrudnionych pracę zdalną.
Jak zorganizować pracę w biurze po przeprowadzce?
Rozkład stanowisk pracy w miejscu, do którego przenosimy biuro, powinien zostać wcześniej starannie zaplanowany — ułatwi to ustawienie sprzętów po przeprowadzce. W trakcie urządzania nowych pomieszczeń warto zachować odpowiednią kolejność:
- jako pierwsza powinna zostać uruchomiona infrastruktura informatyczna (bez niej biuro nie będzie funkcjonować);
- następnie można zająć się poszczególnymi stanowiskami roboczymi oraz zapleczem socjalnym;
- na samym końcu należy zatroszczyć się o pomieszczenia, które wykorzystywane są jedynie w niektórych sytuacjach (np. o sale konferencyjne).
W trakcie prac należy też zadbać o bezpieczeństwo: dokładnie oznaczyć drogi ewakuacyjne oraz ustawić w odpowiednich miejscach sprzęt gaśniczy.
lub dodaj komentarz jako gość
-
Ten komentarz czeka na zatwierdzenie (jest widoczny tylko dla Ciebie).· 3 miesięcy temuArtykuł super opisuje proces przeprowadzki biura krok po kroku. Zawiera praktyczne porady dotyczące planowania, pakowania i organizacji pracy w nowym miejscu. Dzięki temu przewodnikowi, moja przeprowadzka do innego biura byla bardziej zorganizowana i mniej stresująca
Najpopularniejsze wpisy:
-
Trendy w projektowaniu stron internetowych 2024
-
3 marki biżuterii, które musisz znać!
-
Skup aut – czy warto skorzystać z usług profesjonalnej firmy?
-
Jak wygląda prowadzenie salonu jubilerskiego?
-
Praca w Niemczech - odpowiednio przygotuj się do wyjazdu!
Najnowsze wpisy:
-
Tworzenie e-booka od podstaw – o czym warto wiedzieć?
-
Kominki z płaszczem wodnym
-
Czym jest CEIDG i do czego służy?
-
System ERP - kręgosłup firmy w formie programu
-
Czym jest i co daje certyfikat VCC?