Przejdź do głównej treści

Przeprowadzka biura krok po kroku

Niekiedy można spotkać się z opinią, że przeniesienie biura w nowe miejsce jest trudniejsze od zorganizowania go od podstaw. Trudno się z tym nie zgodzić — liczba kwestii, jakimi trzeba zająć się podczas przeprowadzki, jest naprawdę ogromna. W naszym artykule postaramy się więc udzielić kilku przydatnych porad osobom, którym powierzono to zadanie.

Kiedy najlepiej zaplanować przenosiny biura?

Co będzie potrzebne w trakcie przenoszenia biura?

Jeżeli idzie o środki techniczne, jakie trzeba będzie zapewnić w trakcie przeprowadzki biura, na pierwszy plan wysuwają się różnego rodzaju pudła oraz materiały zabezpieczające. Jeżeli na dodatek konieczne będzie przeniesienie dużej ilości mebli, warto zadbać o odpowiednie narzędzia do ich rozkręcenia oraz o wózek, który ułatwi ich przewiezienie. Ten ostatni przyda się również do transportu dokumentów — wbrew pozorom, potrafią być one naprawdę ciężkie.

Przeniesienie biura — od czego zacząć?

Pierwszym krokiem powinno być odpowiednie zaplanowanie całej przeprowadzki. Warto przy tym uwzględnić:

  • budżet, potrzebny na wykonanie wszystkich niezbędnych działań;
  • środki techniczne, jakie powinny być użyte.

Należy też zebrać odpowiednio wcześnie oferty od firm, które pomagają w przenoszeniu biur. Ważną kwestią jest również skonsultowanie całego procesu z działem IT: to na barkach jego specjalistów spoczywać będzie uruchomienie naszych systemów informatycznych w nowym miejscu, powinni więc oni uczestniczyć w pracach od samego początku.

Firma przeprowadzkowa MKL Wrocław

Przeprowadzka biura — jak spakować rzeczy?

Kiedy już wszystkie prace zostaną zaplanowane, można przystąpić do pakowania rzeczy. Warto kierować się przy tym kilkoma zasadami:

  • przedmiotów niepotrzebnych należy się pozbyć — ich przewożenie do nowego biura nie ma sensu;
  • rzeczy, które łatwo uszkodzić, trzeba dokładnie zabezpieczyć (np. owinąć folią bąbelkową);
  • pudła, w których przewozić będziemy wyposażenie, powinny zostać starannie opisane — dzięki temu łatwo będzie je odnaleźć w nowym miejscu;
  • dokumentom, zawierającym poufne dane, należy zapewnić właściwą ochronę.

Warto również zadbać, by nie zdekompletować podczas przeprowadzki zestawów komputerowych — nic nie pochłania czasu tak bardzo, jak szukanie właściwego kabla do drukarki czy monitora.

W jakiej kolejności pakować rzeczy podczas przenoszenia biura?

W pierwszym etapie prac powinniśmy zająć się przedmiotami, które nie są na stałe wykorzystywane — zarchiwizowanymi dokumentami, zapasami artykułów biurowych czy wyposażeniem kuchni. Kiedy spakujemy te rzeczy, możemy przygotować do transportu meble i sprzęt komputerowy, z którego korzystają pracownicy.

Kiedy zorganizować przeniesienie biura?

Im mniej osób obecnych będzie w biurze podczas przeprowadzki, tym łatwiejsze będzie wykonanie niezbędnych prac. Z tego powodu najczęściej zaleca się, by przeniesienie biura organizować:

  • w trakcie sezonu urlopowego;
  • w czasie weekendu.

Oczywiście można też we własnym zakresie ograniczyć ilość osób, obecnych w biurze, np. proponując części zatrudnionych pracę zdalną.

Co trzeba zrobić podczas przeprowadzki firmy?

Jak zorganizować pracę w biurze po przeprowadzce?

Rozkład stanowisk pracy w miejscu, do którego przenosimy biuro, powinien zostać wcześniej starannie zaplanowany — ułatwi to ustawienie sprzętów po przeprowadzce. W trakcie urządzania nowych pomieszczeń warto zachować odpowiednią kolejność:

  • jako pierwsza powinna zostać uruchomiona infrastruktura informatyczna (bez niej biuro nie będzie funkcjonować);
  • następnie można zająć się poszczególnymi stanowiskami roboczymi oraz zapleczem socjalnym;
  • na samym końcu należy zatroszczyć się o pomieszczenia, które wykorzystywane są jedynie w niektórych sytuacjach (np. o sale konferencyjne).

W trakcie prac należy też zadbać o bezpieczeństwo: dokładnie oznaczyć drogi ewakuacyjne oraz ustawić w odpowiednich miejscach sprzęt gaśniczy.

Transport mebli w 2025 roku – nowoczesne rozwiązania

Wraz z rosnącym zapotrzebowaniem na profesjonalne usługi transportu mebli, coraz więcej firm oferuje kompleksowe usługi dostosowane do aktualnych potrzeb. Z usług transportu mebli warto skorzystać, aby zapewnić bezpieczne i efektywne przeniesienie wyposażenia biurowego. W 2025 roku warto zwrócić uwagę na firmy, które oferują nie tylko transport, ale także montaż i demontaż mebli, co może znacząco ułatwić przeprowadzkę. Jak zobaczyć można na stronie https://mklogistyka.pl/transport-mebli-wroclaw/, profesjonalna firma MK Logistyka zapewnia szybki i bezpieczny transport mebli z wniesieniem w Wrocławiu, dbając o każdy detal, od zabezpieczenia mebli po ich odpowiednie ustawienie w nowym biurze.

Wpisz komentarz
lub dodaj komentarz jako gość
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • Ten komentarz czeka na zatwierdzenie (jest widoczny tylko dla Ciebie).
    · 1 lat temu
    Artykuł super opisuje proces przeprowadzki biura krok po kroku. Zawiera praktyczne porady dotyczące planowania, pakowania i organizacji pracy w nowym miejscu. Dzięki temu przewodnikowi, moja przeprowadzka do innego biura byla bardziej zorganizowana i mniej stresująca 






Ale... kto jest autorem wpisów?

Cześć! Jestem Anna Ludwicka – autorka i twórczyni tego bloga. Pisanie to moja pasja, a na blogu dzielę się swoimi przemyśleniami na temat biznesu, nowych technologii i codziennych inspiracji. Lubię odkrywać, analizować i dzielić się wiedzą, dlatego każdy wpis tworzę z myślą o wartości dla czytelników.

Najpopularniejsze wpisy:

Najnowsze wpisy:

Najnowsze komentarze:

@OlekU mnie w bloku nie pozwolili na montaż jednostki zewnętrznej, więc mam przenośny. Sprawdza się, ...
Fajnie opisane wszystkie typy klimatyzatorów – dzięki temu łatwiej zrozumieć, czym różni się np. split ...
Świetne podsumowanie trendów na 2024, fajnie się to czytało 🙂 Ciekawe, które z nich utrzymują ...
Narzędzia Milwaukee to najlepsze narzędzia, jakie miałem okazje w swoim życiu używać. Teraz nie używam innych ...
Znajduje ten artykuł w 2025 roku i widzę, że SEO jest ważniejsze niż kiedykolwiek! Świetnie ...